20.04.2018 TORE koolitajad panid arenguseminaril aluse mentorlusprogrammile
Aprilli alguses (6.-7. aprillil) toimus TORE koolitajate arenguseminar. Kahe töise ja tiheda arengupäeva tulemusel alustas 10-pealine meeskond, kuhu kuulusid tegevjuht, juhatus ja TORE koolitajad süvendatud sisutööd TORE mentorlusprogrammi heaks.
Esimese päeva protsessi juhtis koolitajate koolitaja Endla Lõkova ja see päev oli justkui loomulik jätk märtsis toimunud TORE supervisioonile, kus valmis kogu ühingu tegevusele tagasivaatav ülevaade tulevikku vaatamise eesmärgil. Arenguseminaril kitsendasime fookuse vaid TORE koolitusvaldkonnale. Osalejatele juba tuttava 4-ratta mudeli abil saime kogu koolitajate meeskonnaga kaardistada TORE koolitustegevusega seotud hetkeolukorra ning võimalikud ja vajalikud muutused.
TORE koolitustegevuse olukorra kaardistamine toimus neljas etapis:
·Mis on hetkel hästi, millega oleme rahul, mis saavutused teevad rõõmu jne
·Mida saaks veel paremini teha?
·Mida muuta, ära jätta, kasutusele võtta jne?
·Millest alustada?
Hindame olukorda, millest siis ikkagi kõigepealt alustada?
Teise päeva alguseks koorus palju olulist, mida meeskonnaga ühiselt veel eraldi hindasime ja nõnda selginesid olulistest veel olulisemad valdkonnad, mille edenemist jõustada:
1)vaja on panustada avalikkuse suuremale teavitamisele tore koolituse ja TORE tegevuse mõjust kooli keskkonnas;
2)koolides juba tegutsevad inimesed vajavad ühingu poolt pidevat toetust – materjalide ja/või mentorlusprogrammi näol. Supervisioon ja sügiskool on juba väga head.
Arenguseminari teisel päeval juhtis protsessi juhatuse esimees Marju Jaanimäe ning selle raames pandi alus TORE mentorlusprogrammi põhiteemadele ning sisule.
Seadsime ühiselt eesmärgi - TORE mentorlusprogrammi elluviijate eesmärk on toetada tugiõpilastegevusega liitunud koolide õpetajaid igapäevatöös kasutatavate kogu kooli kaasamist võimaldavate TORE meetoditega.
Selleks oleme loonudtugiõpilastegevusega liitunud koolidele mentorlusprogrammi, mis on kooli mikrokliimat mõjutavate, väärtusi kujundavate ning praktiliste kaasavate meetodite ja tööriistapakettidega näidistundide sari (valikus 4 teemat) kasutamiseks igapäevatöös.
TORE mentorlusprogrammi teemad on:
·T:Tore klass ja tore kool - teekond meeskonnani ja meeskonnast kogu kooli kaasamiseni positiivsete muutuste esilekutsumiseks koolis – tegevustepakett klassijuhatajatele jne.
·O:Omavahelised suhted kooliperes - oskused konfliktiga toimetulekuks, juhtumite edukaks lahendamiseks jne – tööriistad oskuste igapäevaseks käsitlemiseks ja treenimiseks.
·R:Rõõmuga kooli – räägime väärtustest. Millest sõltub koolirõõm? Mis sõltub koolirõõmust? – kaasavad aktiivmeetodid teemakäsitlemiseks.
Koolitajad asuvad tööle paarides – nagu TORE koolitajad ikka ning mentorlusprogrammi teemapäevad saavad parima sisu – tuntud toreduses ja headuses – koolide elu parendamiseks. Liitumine sügisel käivituva TORE mentorlusprogrammiga algab juba kevadel, jälgi reklaami.
Metafoorikaartide imelilne valik... Mentorid ise peavad olema "korras" ja jõustatud! Selleks me astume teadlikke ja mõjuvaid samme.
Arenguseminari lõpetasime meie kullavada ehk koolitajate jõustamise tähe all. Endla Lõkova oskuslikul juhtimisel ja Nade˛da Selivjorstova rikkaliku metafoorikaartide kogu varal tegime läbi eduloo harjutuse, mis aitas osalejatel leida oma sisemisi ressursse muutuste tegemiseks.
TORE arenguseminari osalejad olid TORE tegevjuht Karmen Aasma, juhatuse esimees Marju Jaanimäe (tagavara koolitaja) ja TORE koolitajatest juhatuse liikmed Aili Avi, Kelly Erin-Uussaar ja Merit Eskel ning teised TORE kooolitajad Maire Lilleberg, Epp Priimägi, Nade˛da Selivjorstova, Ele Sööl.
Suur tänu Endla Lõkovale ja kõikidele osalejatele!
Jääme juba järgmise kontaktini - mis, me tahaks loota, on juba mentorlusprogrammile registreerujate järjekorras...
Kõik TORE koolitajad said arenguseminari lõpuks uued TORE koolituskotid ja on valmis Teie juurde külla tulema uuel õppeaastal...